HUNTER 650 ProLam
Data: 2017-06-12 08:00 , komentarzy: 25
Cały sezon 2016 oraz od początku aktualnego sezonu model jest ostro eksploatowany. Mogę zdecydowanie powiedzieć że decydując się na ten właśnie model dokonałem bardzo dobrego wyboru. Wersja której posiadaczem jestem nie jest wersją podstawową. Kupując model postanowiłem wyposażyć go w akumulatory żelowe 6v 14Ah oraz dokupiłem drugi komplet akumulatorów co pozwala na szybką wymianę na zasiadkach aby model był zawsze gotowy do działania. Ponadto dokupiłem także złącze od ładowania akumulatorów poza modelem co jest bardzo wygodnym rozwiązaniem. Na jednym komplecie akumulatorów pływamy a w tym samym czasie drugi komplet ładujemy. Jeżeli chodzi o specyfikację modelu który posiadam to zaczynając od początku : kadłub łodzi to katamaran z centralnie umieszczoną komorą zanętową. Komora jest dzielona na dwie równe części , jednakże po usunięciu przegrody powstaje jedna duża komora. Otwory w komorze są na tyle duże że nie ma problemu z wypadnięciem nawet sporego kamienia - jeżeli akurat używamy ich jako obciążenie.
Wymiary łodzi to 670x550x320 mm. Waga w zależności od wyposażenia wynosi około 6,5kg / bez akumulatorów /. Pojemność komory zanętowej to około 8 litrów a jej ładowność to ponad 6kg. Kadłub łodzi został zaprojektowany i wykonany przez firmę ProLam. Kadłub jest bardzo wytrzymały , został wykonany z laminatu poliestrowo szklanego.
Model jest napędzany przez dwa niezależne silniki elektryczne Pro 550 Boat zapewniające dużą moc i niski pobór prądu. Wały napędowe montowane w modelu są produkowane przez firmę ProLam. Model wyposażony jest w dysze korta, które jednocześnie stanowią osłony śrub napędowych oraz poprawiają sprawność napędu. Dodatkowo napędy zabezpieczone są siatkami ochronnymi.
Kadłub łodzi wyposażony jest w dwie aluminiowe klapy spustowe zamykane na mechaniczne zatrzaski.
Oświetlenie mojego modelu stanowią przednie i tylne lampy nawigacyjne / można również zamontować lampy na bocznych burtach / oraz mocny halogen włączany z poziomu radia. Oświetlenie nawigacyjne posiada regulację natężenia, sterowaną z poziomu radia co jest bardzo fajną funkcją gdyż podczas nocnych wywózek świtała nie rażą nas w oczy. Model ponadto wyposażony jest w system Fail Safe Navi, który podczas kiedy łódź zgubi zasięg z aparaturą powoduje że światła nawigacyjne zaczynają mrugać co pozwala zlokalizować model na wodzie. W modelu znajduje się również sygnalizacja nie włączonej aparatury. Cała elektronika zamontowana w Hunter 650 jest produkowana przez firmę ProLam.
Do kontroli modelu posiadam aparaturę FlySky FS-i6 2,4Ghz z telemetrią. Aparatura ta pozwala nam kontrolować odległość na jaką możemy wypłynąć nie tracąc zasięgu. Po prostu na ekranie radia jest wyświetlany procentowy błąd zasięgu / im więcej procent tym zasięg jest mniejszy /. Według danych producenta zasięg stabilny na poziomie ziemi wynosi 500 metrów.
Model jest także wyposażony w monitor napięcia informujący nas o stanie naładowania akumulatorów.
W tym roku w modelu wymieniłem śruby napędowe z tradycyjnych na śruby mosiężne zaprojektowane specjalnie do pracy w dyszy korta. Wymiana nie była spowodowana żadną awarią, po prostu uznałem że dobrze będzie mieć śruby mosiężne.
W tym sezonie doposażyłem model o echosondę firmy Toslon TF 500. Wykonanie modelu Hunter 650 i jego specyfikacja zapewnia dużą moc, zwrotność oraz stabilność na dużych falach. Do bezpiecznego i wygodnego transportu oraz przechowywania posiadam torbę transportową, którą również można nabyć w firmie ProLam.
Od czasu nabycia modelu używałem go na różnych zbiornikach od małych pod duże zbiorniku z Elektrownią Rybnik włącznie. Właśnie spotkania z rybnickim morzem bałem się najbardziej, jednakże model spisał się doskonale, płynąc na odległości dochodzące do 400 metrów / sądzę że popłynął by jeszcze dalej ale nie było takiej potrzeby/. Jeżeli chodzi o kontakt z firmą ProLam jest on bardzo dobry, zawsze odbierają telefony i udzielają wszelkich porad. Od czasu zakupu modelu nie miał on żadnej awarii jedyny jego pobyty w serwisie związany był z przeglądem po sezonie 2016 oraz montażem echosondy i wymianą śrub napędowych. Mogę z czystym sumieniem powiedzieć że jestem bardzo zadowolony z posiadania tego modelu i uważam iż jego zakup był strzałem w dziesiątkę. Mam wielu znajomych, którzy posiadają te modele i ich zdanie jest takie samo. Wszyscy wiemy że zakup modelu zdalnie sterowanego jest dość dużym wydatkiem finansowym i warto kupić towar najwyższej jakości, a Hunter 650 moim zdaniem taki właśnie jest. Posiadanie modelu zdalnie sterowanego nie jest rzeczą niezbędną do karpiowania, ale jak już decydujemy się na jego zakup to inwestujmy w towar najwyższej jakości, który posłuży nam przez lata. Jeżeli chodzi o konfigurację modelu przed zakupem to można model wyposażyć w taki sposób jaki nam odpowiada. Wszystkie informacje dotyczące modelu, podzespołów oraz telefony kontaktowe znajdują się na stronie internetowej firmy www.prolam.pl. Mam nadzieję że tym tekstem rozwiałem wątpliwości osób, które przymierzają się do zakupu modelu Hunter 650 firmy ProLam.
Komentarze (25)
2017-06-13 08:42 Darek napisał:
2017-06-14 21:11 Samkoxx napisał:
2017-06-21 04:49 Kacper napisał:
2017-06-23 20:49 Kamka napisał:
2017-06-23 20:55 Kamka napisał:
2017-06-26 14:13 Adam napisał:
2017-07-01 21:19 Tomek napisał:
2017-07-02 19:10 Dominik Lis napisał:
2017-07-02 20:02 darek napisał:
2017-07-11 19:06 Dino29 napisał:
2018-03-28 14:56 Mariusz napisał:
2018-09-10 21:09 Adrian napisał:
2018-11-24 14:24 Piotr napisał:
2019-12-24 06:30 Witek napisał:
2020-01-17 23:15 Wędkarski odjazd napisał:
2020-06-27 12:57 tornado napisał:
2020-07-20 14:26 Jacek napisał:
2020-08-20 19:28 Ziołek napisał:
2020-08-20 19:30 Ziołek napisał:
2020-08-30 11:07 xxx napisał:
2020-08-30 11:07 xxx napisał:
2020-12-14 19:18 Piotr napisał:
2020-12-14 19:18 Piotr napisał:
2021-06-15 15:16 Kama napisał:
2022-08-28 18:05 Pan Kontekstowy napisał:
2017-06-12 21:52 Kamka napisał: